CAMPUS D’ALCOI, ENGUANY UN FÒRUM E2 DIFERENT…

El passat 14 d’Abril vam celebrar al Campus d’Alcoi la 12ª edició del Fòrum E2 i va ser una experiència súper gratificant.

La dinàmica va consistir en que alumnes i titulats amb projectes finals de grau o màster amb molta aplicabilitat a l’empresa els exposaren davant d’empreses. És a dir, els participants havien de vendre els seus projectes a les empreses que van vindre i que  s’encarregaven de votar els que més els agradaven, les empreses eren les jutges. Tenien 90 segons per a fer-ho en una dinàmica anomenada Elevator Pitch.

No heu de deixar passar aquestes oportunitats, quan esteu buscant treball o pràctiques. És molt important que participeu en totes les activitats que vos ajuden a formar-vos, a créixer, encara que es poseu nerviosos.

Tant a tots els participants, com a nosaltres, ens va ajudar molt aquest tipus de Fòrum. Es van posar de manifest moltes carències, però també moltes aptituds increïbles que teniu, les quals heu de treballar per fer-les més visibles.

Els participants tenien projectes boníssims, però no és fàcil vendre un projecte en 90 segons. Es posaven molt nerviosos, no explicaven bé el que volien, es quedaven en blanc… Açò vos pot passar també en entrevistes de treball, per això és tant important el treballar-les, practicar-les… per què sou realment bons, però si el dia de l’entrevista no esteu relativament tranquils per saber-ho transmetre, al vostre entrevistador no li arribarà el missatge, i açò es tradueix en que no sigueu seleccionats.

Heu de cuidar molt les competències, per què tots podreu arribar a ser Graduats en Enginyeria Mecànica, per exemple, però no tots sabreu comunicar, vendre, treballar en un equip amb molta més gent, escoltar o ser resolutius… i açò serà el que vos diferencíe de la resta.

Així, que com vos deia abans, vos anime a que no deixeu d’aprofitar les oportunitats que vos dona la nostra Universitat per millorar aquestos aspectes, com ara el Fòrum E2.

Vos deixe algunes fotos del que va ser l’activitat. Van vindre vora 30 empreses de la zona. Van participar uns 30 alumnes, alguns des de EEUU o la Xina, emprenedors, fins i tot, empreses van fer l’Elevator Pitch. S’animeu a participar l’any pròxim?

Raquel Córcoles González

Tècnic Ocupació Servei Integrat Ocupació Campus d’Alcoi

Tw: @empleoEPSA

Fb: Empleo EPSA